Przepisy na zdrowe dania z błonnikiem

Bezglutenowy jabłecznik z bezą

Bezglutenowy jabłecznik z bezą

Ciasto z jabłkami przykryte bezową chmurką to smak mojego dzieciństwa. Do dziś, kiedy mama pyta, co upiec, odpowiadam: jabłecznik z bezą. I tak niezmiennie od jakichś 25 lat. Czasem ciasto jest z mąką pszenną, a czasem w wersji bezglutenowej (ze względu na alergie bliskich nam osób).

Dzisiaj dzielę się z Wami przepisem w wersji bezglutenowej (ale spokojnie można użyć mąki pszennej).

 

Składniki

Kruche ciasto:

  • 1 szklanka mąki kukurydzianej
  • 1 szklanka mąki kokosowej
  • kostka masła
  • 4 żółtka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia (w tej wersji bezglutenowy)
  • łyżeczka cukru waniliowego
  • łyżka błonnika

 

Beza: 

  • 4 białka
  • 1 szklanka cukru

 

+ mus jabłkowy i cynamon 

 

Przygotowanie:

W misce wymieszaj składniki na kruche ciasto – następnie ciasto wstaw na godzinę do lodówki.

Białka ubij na sztywno ze szklanką cukry.

Ciasto przełóż na dużą blachę (wyłożoną papierem do pieczenia), zastaw kawałek na posypanie bezy.

Na cieście rozłóż jabłka i posyp je cynamonem.

Na jabłka wyłóż pianę, pokrusz na nią resztę ciasta.

Całość piecz w temperaturze 160 stopni ok. 1 godziny (beza powinna być sucha).