Przepisy na zdrowe dania z błonnikiem

Placuszki z owocami

Placuszki z owocami

Amerykański pancake, naleśnik, placuszek… w tym wypadku nazwa nie jest ważna. Liczy się smak, a ten jest naprawdę pyszny. Poza tym tym przy tych placuszkach można wykazać się kreatywnością – tylko od Was zależy, jakie wybierzecie dodatki. A wybór jest ogromy! U mnie dziś placuszki z musem gruszkowym, powidłami, jabłkiem i bananem. Ale sprawdzą się tu każde owoce! Dodatkowo do smarowania można użyć czekolady bądź masła orzechowego, a całość polać miodem lub ciepłym malinowym sosem… na samą myśl leci mi ślinka!

Róbcie placuszki i twórzcie własne kombinacje.

 

Składniki (na 7-8 placuszków):

  • szklanka mąki
  • 2 jajka
  • szczypta soli
  • łyżeczka cukru/erytrolu czy innego słodzidła
  • szklanka mleka (może być roślinne)
  • łyżeczka błonnika
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia (robiłam również wersję z 1 łyżeczką sody – placuszki urosły mniejsze, ale w smaku wciąż pyszne)
  • olej

 

Przygotowanie:

Wszystkie składniki połącz w misce przy pomocy trzepaczki.

Rozgrzej na patelni niewielką ilość oleju.

Nabierz masę chochlą (tylko od Ciebie zależy jak duże będą placuszki) i smaż przez chwilę z jednej i drugiej strony.

Placuszki ułóż jeden na drugim.

Kiedy już wszystkie będą gotowe, czas zacząć zabawę z dodatkami.

 

Uwaga:

Placuszki są naprawdę sycące. Maksymalnie udało mi się zjeść na raz 4 sztuki i było to śniadanie, które trzymało mnie przez wiele godzin.