Przepisy na zdrowe dania z błonnikiem

Sałatka z kaszą jaglaną i tuńczykiem

Sałatka z kaszą jaglaną i tuńczykiem

O kaszy jaglanej można by pisać i pisać. Powstają nawet strony z przepisami wyłącznie na bazie kaszy jaglanej i właściwie nie ma się co dziwić. Kasza jaglana jest zdrowa, pyszna, i można z niej zrobić dosłownie wszystko.

U mnie występuje dziś jako główny składnik sałatki – solidna baza, która sprawi, że najecie się do syta,  a przy tym będziecie czuć się pełni energii. Zdecydowałam się na sałatkę z kaszą jaglaną, ponieważ, jak wiadomo, Wielkanoc nie służy trzymaniu diety… a detoks jaglany jest w tym wypadku bardzo dobrym rozwiązaniem.*

 

Składniki:

  • paczka kaszy jaglanej
  • puszka tuńczyka w sosie własnym
  • 5 ugotowanych małych buraczków lub 2 duże
  • zielone pesto z liści rzodkiewki (przepis tutaj)
  • łyżka błonnika (u mnie Fiberon C)

 

 

Przygotowanie: 

Kaszę ugotuj i zostaw do wystygnięcia (ja zazwyczaj gotuję wieczorem lub przed wyjściem do pracy).

Kiedy kasza jest zimna, przełóż ją do miseczki i rozgnieć widelcem.

Dodaj 2 łyżki zielonego pesto, łyżkę błonnika i wymieszaj.

Rozłóż kaszę na 2 talerzyki, na górę wyłóż tuńczyka, buraki pokrój w plastry i ułóż na wierzchu.

Możesz też wszystkie składniki połączyć w misce – sałatka nie wyglada wtedy tak ładnie, jak na zdjęciu,

ale nie traci przy tym smaku 🙂 Wiem, co mówię, bo sama korzystam z tej opcji, kiedy biorę sałatkę w pojemniku, jako lunch do pracy.

 

 

*Detoks jaglany to w moim przypadku nic innego, jak jedzenie posiłków, bazujących na kaszy jaglanej, trzy razy dziennie.  Wystarczy 1-2 dni, aby poczuć się lżej i zdrowiej.